maanantai 22. lokakuuta 2012

Solmu ja miekka

Vuorotteluvapaalla on aikaa ihastella ilmaisia palveluja. Kirjasto on mitalisarjaa!


Laura Williams ja Elise Mann: Helmikoristeiset solmukorut - 75 solmua ja solmutekniikkaa itse tehtyihin koruihin (Tammi, 2011)

Plussaa:
  • Sekä aasialaisia että eurooppalaisia solmuja
  • Vinkkejä solmutyyppien muuntelusta ja käytöstä koruissa
  • Ohjeet sekä sanallisina että kuvina
Miinusta:
  • Sanalliset ohjeet ovat minusta vaikeita ja lyhyitä, olisin itse selittänyt työvaiheet eri logiikalla

Hyviä yrityksiä.


Rannekorun jaksoin tehdä valmiiksi. Siemenhelminauhat eivät sitten olekaan niin hitaita tehdä - verrattuna solmeiltuihin nauhoihin! Tämä on niin jytky, että ei tosiaankaan sovi hiirikäteen.


Mitään ei heitetä pois.


Tästä saattaa tulla valmista...

Ai se miekka
Kyllin monen väärin väännetyn solmun jälkeen miekka alkaa vaikuttaa hyvältä työvälineeltä, vaikkei kuninkuutta tavoittelekaan!



9 kommenttia:

Mags kirjoitti...

Hih ja hah :-D Niinpä; jos solmeilee esimerkiksi millin hamppulankaa tai vielä ohkasempaa niin jo rannekoruun tuhraantuu kovasti aikaa ja siksipä kaulakorut on toistaiseksi jääny mulla kesken nauhasta solmeillen...

Kirjasto on sitä niin sanottua parhautta. Ja Othelin korut aina A-luokkaa.

outiriina kirjoitti...

:DD mulla oli tuo sama opus lainassa tässä aiemmin syksyllä. mitään en siitä saanu aikaiseksi, vaikka monia kiinnostavia solmumalleja siellä olikin... tää syksy on ollu työn puolesta niin vauhdikas, ettei oo iltaisin oikein viittiny mitään työlästä värkätä, oon villasukkia töllön ääressä vaan veivannu ;)

Tanja Marita kirjoitti...

Mageita :) tuohon ei mun hermo riitä!

Akvamarin kirjoitti...

Vau, mitä solmutaidetta! Näppärien sormien lisäksi tarvitaan hyviä hoksottimia, jotta osaa ratkaista solmunteko-ohjeet ja tuottaa niiden avulla koruja!

Mona kirjoitti...

Mulla on itellä tuollainen solmukirja (ei taida olla ihan sama) ostettuna joskus vuonna miekka ja viitta...ei mun sormet taipunu niiden solmujen tekoon, joten arvostan :D

sole kirjoitti...

No, hienolta näyttää lopputulos. Hyvännäköisiä nuo mustat helmet. Melkein tekisi itsekin mieli kokeilla solmujuttuja, mutta pelkään että pinna ei riittäisi (kun ei riitä niihin siemenhelmiinkään) :)

Niina kirjoitti...

Mulla on tuo kirja ja todellakin olen samaa mieltä ihan mahdottoman vaikeasti selitettyjä. Kauniita solmuja olet saanut aikaan. Minulta jäi vaiheeseen. Ehkäpä joskus.

Othel kirjoitti...

Kiitokset! Perustetaan Parhaimmat Keskeneräiset Solmut ry.

Meke kirjoitti...

Mielenkiintoiselta tuntuva kirja - kiva kun esittelit ja solmukorut on upeita!